Хотел Трансилвания / Hotel Transylvania (19.10.2012г.)

Хотел Трансилвания / Hotel Transylvania (19.10.2012г.)

Видяна: 3 280 пъти
0

Премиерна дата в България: 19 октомври 2012г.

Световна премиера: 3 юли 2012г

Производител: Columbia Pictures; Sony Pictures Animation

Световен разпространите: Columbia Pictures

Оригинално заглавие: Hotel Transylvania

Националност: САЩ

Времетраене: 92 минути

Режисьор: Генди Тартаковски

Сценаристи: Питър Бейнам и Робърт Смайгъл

Продуцент: Адам Сандлър, Робърт Смайгъл и Алън Кавърт

Музика: Марк Мадърсбоу, Лайза Ричардсън

Визия и анимация –  Sony Pictures Imageworks Inc.

Озвучен с гласовете на: Георги Спасов (Дракула), Илиян Марков (Джонатан), Елен Колева (Мейвис), Николай Урумов (Франкенщайн), Здравко Димитров (върколака Уейн), Албена Михова (Юнис), Момчил Степанов (мумията Мъри)

Изпълнители на песента“Дзън“ : Рафи, Ангел и Мойсей, Поли Генова

Добре дошли в петзвездния пищен хотел „Трансилвания“, чийто собственик е самият Дракула  – мястото, където чудовищата и техните семейства могат да отдъхнат и да се държат естествено, без да бъдат притеснявани от хората. За един специален уикенд, Дракула е поканил някои от най-известните чудовища на света – Франкенщайн и съпругата му Юнис, Мумията, Невидимия човек, семейство на върколаци и други, за да да отпразнуват 118-тия рожден ден на дъщеря му Мейвис. Но всички планове на Драк може да се провалят, когато в хотела случайно се отбива един обикновен човек и… той не сваля очи от Мейвис.

За продукцията

Добре дошли в петзвездния пищен хотел „Трансилвания“, чийто собственик е самият Дракула – мястото, където чудовищата и техните семейства могат да отдъхнат и да се държат естествено, без да бъдат притеснявани от хората. За един специален уикенд Дракула е поканил някои от най-известните чудовища на света – Франкенщайн със съпругата му, Мумията, Невидимия човек, семейство върколаци и други, за да да отпразнуват 118-тия рожден ден на дъщеря му Мейвис. Но всички планове на Драк може да се провалят, когато в хотела случайно се настанява един обикновен човек и… той не сваля очи от Мейвис.

Columbia Pictures представя филма на Sony Pictures Animation, Хотел Трансилвания. Филмът е озвучен на български език с гласовете на Георги Спасов като Дракула, Илиян Марков като Джонатан, Елен Колева като Мейвис, Николай Урумов като Франкенщайн, Здравко Димитров като Уейн, Албена Михова като Юнис, Момчил Степанов като Мъри. Песните във филма изпълняват Рафи, Ангел и Моисей и Поли Генова. Режисьор е Генди Тартаковски, продуцент е Мишел Мърдока. Сценарият е дело на Питър Бейнам и Робърт Смайгъл, по сюжет на Тод Дърам и Дан Хейгман & Кевин Хейгман. Изпълнителни продуценти са Адам Сандлър, Робърт Смайгъл и Алън Кавърт.  Музиката е на Марк Мадърсбоу, Лайза Ричардсън е отговорна за подбора на музиката. Визия и анимация – Sony Pictures Imageworks Inc.

ЧУДОВИЩАТА: ТЕ СА СЪЩИТЕ КАТО НАС

Хотел Трансилвания е история за отношенията между баща и дъщеря – просто в ролята на таткото е Дракула, – казва Генди Тартаковски, режисьорът на филма на Sony Pictures Animation Хотел Трансилвания. – И той като всички бащи е прекалено покровителствен и психясал мил човечец, който е готов на всичко за детето. Единствената разлика от останалите родители, е че той все пак е Принца на мрака.”

Оказва се, че в Хотел Трансилвания най-известните чудовища – включително Дракула, Франкенщайн, Върколака, Невидимия и Мумията  – не се различават от обикновените хора. И те си имат семейства и проблеми, изпитват нужда да се измъкнат от ежедневието си… но за разлика от хората, трябва да живеят, укривайки се от света, който ги приема като… чудовища. А какво по-добро място за такова убежище от Хотел Трансилвания, където човешки крак не стъпвал от 1898 години и самият Дракула използва за скривалище от останалия свят? Но най-големият проблем на Дракула е неговата дъщеря, Мейвис, която е тинейджър. Всъщност тя е точно на 118 и докато постепенно се превръща в жена, се сбъдва най-големият страх на вампира – да не изгуби връзка с детето. По принцип той се бои безкрайно от две неща – да не изгуби връзка с дъщеря си и от чесън, но това е друга история.

„Едно от най-трудните неща, които трябва да направиш като родител е да позволиш детето ти да се впише в света като самостоятелна личност. – казва продуцентът Мишел Мърдока, която е отдадена на филма от самото зараждане на идеята за него. – Човек не може да ги предпазва цял живот; просто трябва да им се довери, че са в състояние сами да се грижат за себе си. Оказва, се че дори Дракула е на мнение, че понякога светът може да бъде едно много страховито място.”

Хотел Трансилвания  представя чудовищата по изключително забавен начин – много по-смешни, отколкото някога сме ги виждали. Причината тези изчадия да са оцелели през годините като отделни образи е, че всеки от тях има страхотна история, – казва Тартаковски. – Чисто човешките им черти ги прави достъпни, привлекателни и приятелски настроени. Нашият Дракула също има страхотна, горчиво-сладка история, която показва какъв човечен вампир е той.”

„Когато за първи път се присъединих към Sony Pictures Animation преди 10 години, в самото начало на работата на студиото, започнах да търся подходящ проект, вниманието ми бе приковано от Хотел Трансилвания. – казва Мърдока, която е и продуцент на първия пълнометражен филм на Sony Pictures Animation, Ловен сезон. – Замислих се колко ще бъде забавно да представим всички тези традиционни и толкова познати герои  в изцяло различна светлина.”

Освен трогателна семейна история, режисьорът представя Хотел Трансилвания  и по един неповторим и забавен начин. 13 пъти номинираният за наградата Еми Тартаковски е известен в средите на анимационните творци. Самият Джордж Лукас, след като се е запознал с автора на телевизионните анимационни сериали „Самурай Джак“ и „Лабораторията на Декстър“, се спира на него за създаването на „Star Wars: Войната на клонираните”. Той е участвал и в изграждане на концептуалните сторибордове и финалната екшън сцена за филма „Железен човек 2 и е отговорен за стилния и запомнящ се пролог на филма „Свещеник“. За първия си пълнометражен филм Хотел Трансилвания, Тартаковски иска да направи нещо, което досега не е правено – във време, когато повечето анимационни филми се стремят да се приближат колкото е възможно по-близко до действителността, той търси да се възползва от предимството, което дава анимацията да премахва ограничения. Като стои по-надалеч от реалността, той има възможност да представи свят, който сам описва като „по-истински и от истинския” – още по-забавен и наситен с емоции. „В игрaлните филми си скован да бъдеш истински. Но ние искахме да направим този филм напълно различен, анимацията да бъде карикатурна, смешна и преувеличена, – споделя той. – В телевизията ми е разрешено да стилизирам образите и да използвам карикатура, за да направя всеки проект да изглежда неповторим. Точно това исках да направя и с тази продукция. Екипът ни се постара стилът на анимацията да е ярък и материален, защото искахме да бъде свръх изразителен. Движенията във филма са силно преувеличени, почти нереални. Това им придава енергия, а енергията в един филм е всичко за мен.”

„Когато казваме, че анимационния стил е различен от всичко, правено досега, имаме предвид че лицата на героите са силно преувечени, а пропорциите на тялото им са хиперболизирани. Когато видиш някой от анимационните герои, то той е толкова смешен, неповторим и нелеп, че категорично не прилича на нищо от истинския живот. – обяснява Мърдока. – Всеки аспект от дизайна на героя е подчинен на този различен стил анимация. Има сцена, в която Дракула и Джонатан се разхождат и краката на Дракула наподобяват краката на голям дългокрак паяк. Това е нещо, която досега никъде не съм срещала.”

ЗА ГЕРОИТЕ

„За създаването на отделните персонажи във филма от самото начало бяхме решили да префасонираме тези иконични образи. Трябваше едновременно да останем верни на представите за тях и да създадем забавен филм с чудовища, но не страшен – все пак това е комедия, а не ужаси. – разказва Тартаковски. – Например Дракула е свръх-контролираща натура, стигаща до маниакална лудост – взехме тези елементи на характера му и ги увеличихме десетократно. Закачка е модерна и актуална, и така се получи много съвременен образ. В резултат героите запазват иконичната си същност, но са модернизирани, осъвременени и не на последно място – забавни.”

ДРАКУЛА

Всички качества, заради които Принцът на мрака е безспорен лидер сред чудовищата – неговата сила, влияние, харизма, и донякъде свръх-контролираща натура – са в негова полза и когато става дума за управляването на хотел. Проблемът е, че той е просто един сантиментален човек по отношение на всичко, свързано с дъщеря му Мейвис. Уплашен за нейната безопасност, той я съхранява в своя хотел-убежище си през целия й живот, далеч от въоръжени с факли хора, каквито той помни толкова добре. Но в навечерието на 118-тия й рожден ден любящият баща трябва да спази обещанието си и да й позволи видя света за първи път. За съжаление точно този уикенд, когато хотелът прелива от гостуващи чудовища, най-неочаквано един човек прекрачва прага на замъка за първи път досега. Добре скроените планове на Драк започват да се разпадат като кула от карти за игра. Какво трябва да направи всеотдайният баща-вампир: да продължава да защитава Мейвис от живота навън или да се откаже от манията си за контрол и да я пусне да отлети като прилеп от него…?

Този образ е съвсем нов поглед към Дракула. „Аз се гордея изключително много с Дракула – той е страшно забавен маниак, – разкрива режисьорът на филма. – За мен най-важното е да не

се взимаш много на сериозно и да се забавляваш.”

МЕЙВИС

Мейвис е умна, малко твърдоглава и непрестанно обгрижвана от баща си 118 годишна тинейджърка. Тя е леко отегчена от замъка и постоянните му обитатели – вероятно защото целия си живот досега тя е прекарала в бащиния хотел. Мейвис копнее да пътува, да живее, да види света и сега се появява новодошъл, който може да направи мечтата й реалност. Как да постъпи невинното създание: да си тръгне и да разбие сърцето на баща си или да остане и да огорчи своето?

ДЖОНАТАН

 Джонатан е типичен 21-годишен младеж, който  с туристическата раница на гърба си е прекосил цяла Европа и голяма част от света. Той е самонадеян, изпълнен с живот, приказлив, любопитен и добродушен, да не споменаваме невероятните неща, които умее да прави със  скейтборда си. Сега пътят му го отвежда до хотел пълен с… чудовища! За да се слее с тях (и да не допусне чудовищата да разберат пропуска в сигурността на замъка), Драко го маскира като Джонищайн, предполагаемият братовчед на Франкенщайн. Но планът на Драк се проваля, когато дъщеря му Мейвис и „Джонищайн“ си падат един по друг и младият човек забравя обещанието си да изчезне от хотела при първа възможност. Защото „Хей, тия чудовища са нещо страхотно!“, а и той е заинтригуван от сладката тинейджърка-вампир.

 

ФРАНКЕНЩАЙН

 Най-добрият приятел на Дракула (и любимият чичо Франк на Мейвис) е именно Франкенщайн – огромен мъжага с още по-голямо сърце. Изминало е много време откакто това чудовище вилнееше из провинцията, плашейки селяните и полицията – сега той е  непретенциозен женен мъж, който обожава Драк и Мейвис. Представете си изненадата му, когато той и жена му Юнис пристигат за тържеството по случай 118-тия рожден ден на Мейвис и го запознават с братовчед, за когото никога досега не чувай – Джонищайн.  Е, семейството си е семейство, дори ако изглежда малко странно, и Франк е щастлив да опознае новия член на фамилията.

ЮНИС

Юнис е обичната съпруга на Франкенщайн. Това, което липсва на Франк, го има у нея в двойна доза, че и отгоре. Тя е критична, директна и казва каквото мисли направо в лицето. Но въпреки всичко, тя си остава на първо място една любяща омъжена жена.

УЕЙН

Уейн е върколак, който през деня работи като мизерен чиновник и обработва данни, а през нощта дава дежурства като баща. Той и съпругата му Уанда са родители на котило, след котило, след котило, в резултат на което той няма никаква енергия и дори е изгубил усета си за мирис сред тези купищата изпоцапани пелени. Така че, макар да пристига с цялата камара непослушни деца и отново бременната си жена, Уейн няма търпение да си почине в хотел „Трансилвания“. Най-накрая ще може да бъде себе си и дори има шанс да си позволи една-две дрямки. А в най-добрият случай ще успее да се скрие за известно време от погледите на децата си.

УАНДА

Уанда – съпругата на върколака Уейн – е много мила и обичлива и има страхотно майчинско чувство. Макар, че от друга страна няма голям избор, понеже е заобиколена от дузини палета, че и още едно котило е на път!

ГРИФИН

Скандалният Невидим човек си има име – Грифин. Той е добър в проследяването, защото никой не може да усети, че го дебне. Освен това притежава неприятния навик да уцелва с остроумия слабото място на приятелите си. Но докато той винаги е готов със забавни забележки, самият Грифин никак не обича да бъде мишена на присмех, и е много чувствителен, особено на тема къдравата му червена коса.

МЪРИ

Мумията Мъри е голям бинтован тип, който е наистина изключителен. Като бивш отговорник по развлеченията на фараоните в Древния Египет, Мъри е в центъра на всяко празненство. Почти през  цялата година той живее в египетска гробница, и затова всеки път, когато пристига в хотела на Драк, е готов за ПАРТИ! Той е кълбо от шеги и закачки, и използва хумора си за да избягва всякакви конфронтации.

КВАЗИМОДО

Главният готвач в хотел Трансилвания е самият Квазимодо, гърбав французин, известен с таланта си да бие камбани и да се крие в катедрали. Сега той се е превърнал в гастрономически гений – бърка кекс с червеи, вари димящи казани супа от голи охлюви и предлага всякакви ужасни ордьоври за гостите на хотела. Темпераментният артист иска всичко в кухнята да бъде по негов начин – сега се мъчи да добави човек към менюто на хотела, макар чудовищата да не са вечеряли със Хомо сапиенс цяла вечност. Единственият, който слуша тирадата му е неговият верен помощник, плъх на име Есмералда. Носът знае най-добре, както самият Квазимодо обича да казва, и те двамата заедно ще надушат човека, дръзнал да прекрачи прага на хотела.

 

 

 

ЗА ПРОДУКЦИЯТА

Визията и стилът на Хотел Трансилвания всъщност много се различава от досегашните филми на Sony Pictures Animation – и това е търсен ефект. „Стилът на Sony Pictures Animation не е нещо константно, – казва продуцентът Мишел Мърдока. – Ние даваме на режисьорите свободата на действие, за да изразят себе си във филмите, които правят. Това отличава нашите продукции и им придава специфична характерност, защото не следваме никакви утвърдени шаблони.”

Режисьор на Хотел Трансилвания е Генди Тартаковски, чиято представа за филма повлиява върху начина, по който героите са представени. Определението, че филмът е комедия, а не ужаси, е важно уточнение за творците на продукцията, за да да наясно, че персонажите, които следва да бъдат създадени трябва да са смешни и забавни. „Искахме много изразителен филм, – отбелязва той. – Героите трябваше да бъдат особено гъвкави; те преминават през поредица от емоции и са смесица от карикатура, гегове и много фини, чисто човешки чувства.”

„За да работиш с чудовища, наистина е необходимо да притежаваш доста необуздано въображение, – споделя Карлос Гранджел, един от дизайнерите на персонажите във филма. – Всички тези смахнати готически герои предлагат чудесна възможност чрез разкривяване на формите да се открие най-доброто стилизиране на образите им. Например Дракула е винаги е бил огромен и впечатляващ, но в на моменти може да бъде доста тих и смирен. И всичко това трябва да бъде показвано с изразните средства на анимацията.“

„Дракула както си изглежда съвсем нормално в някоя сцена, изведнъж очите му се утрояват, а главата му става двойно по-голяма, – казва Тартаковски. – Не държа на всяка цена публиката да обръща внимание на тези преобразявания, но искам да ги усеща.”

Това преобразяване на героите изисква да бъдат пренебрегнати някои от традиционните правила на компютърната анимация. „В голяма част от компютърно рисуваните филми аниматорите се отнасят към модела на героя като към кукла. Той може да се движи насам-натам, но отговорникът поставя ограничението как точно да бъде движен. Докато моето виждане е, че компютърът е само изразно средство, както молива е само средство – трябва да може да правим чрез него каквото си поискаме, – споделя Тартаковски. – Това бе и философията, която за щастие всеки от екипа споделяха и ме подкрепиха. По този начин наистина постигнахме страхотни неща.”

Пример за това в действие е дизайнът на перелината на Дракула, която говори за персонажа, толкова, колкото и неговата външност. „Той е напълно покрит от перелината и има много строг силует, – казва Мърдока.  – Беше голямо предизвикателство за аниматорите и екипа по костюмите да постигнат това, което Генди искаше да се получи. Но в крайна сметка резултатът е наистина невероятен.“

Келман е създателят и на образа на Джонатан (и на алтерегото му Джонищайн), човешкият посетител, който си няма на идея какво го очаква щом прекрачи прага на хотела. „Джонатан е пълна противоположност на Дракула – той е шантав. Ако Дракула е контролиращ, то Джонатан не може да бъде контролиран изобщо. Но дизайнерите смятаха, че като физика не трябва да му отстъпва много, за да изглежда силен и уверен, за което бях напълно съгласен с тях.“ – казва режисьорът Тартаковски.

Картър Гудрич е дизайнерът на Франкенщайн. „Той е бащата на този масивен и тромав герой с огромни обувки колкото малък Фолксваген. Той вдъхна живот на тази грамада, която крие в себе си нежност и уязвимост, каквото никой друг Франкенщайн досега не е показвал.“ – казва Мърдока.

„Бе важно от пръв поглед да става ясно, че това е Франкенщайн, но искахме да го направим да изглежда така, че да не бъде точно това, което зрителят очаква, – разкрива Гудрич. – Решихме да го покажем от малко по-различен ъгъл, отново познатият силует, познатите движения, но зад първоначалната фасада да покажем един мил човек, който просто иска да си почине от ежедневието.”

Гурдич е създателят и на Грифин – той е напълно невидим, с изключение на рамките на очилата си. Дизайнерът не трябва да търси надалеч вдъхновение за образа на този герой. На не повече от няколко сантиметра всъщност, защото очилата, които носи Грифин са същите, които седят през цялото време на носа на Гудрич.

Третият член на екипа, отговорен за създаването на образите във филма е Карлос Гранджел, за когото Мърдока разкрива, че има доста необикновени предпочитания към художествените материали. „Ние му изпратихме по мейла списък с героите, чиято визия да ни предложи, и той ни изпрати тези рисунки, направени върху вътрешната страна на опаковки на зърнени закуски, – разказва Мърдока. – Беше накарал всички от неговото студио в Испания да си донесат старите опаковки от зърнени храни, разкъсали ги е и е направил скиците от вътрешната им страна. Нарисувал ги е на пластове, след което ги е обединил – има си някаква смахната система, която аз така и не проумях тя, но творбите му изглеждат наистина страхотно.“

Защо именно опаковки от зърнени закуски? „Харесва ми патината, харесва ми фона на материала, – отвръща той. – Когато имам празен лист, бяло парче хартия  пред себе си, не знам какво да нарисувам и от къде да започна. Цветовете ми помагат. Да не отбелязвам и факта, че ако използвам празни кутии, нещо което така или иначе ще отиде на боклука, мога да експериментирам и ако не се получи нищо, не се притеснявам да ги изхвърля и да започна от начало.”

Един от най-големите приноси на Гранджел е дизайнът на мумията Мъри. „Преди Карлос да се присъедини към екипа, винаги сме си представяли Мъри като класическа мумия. И изведнъж Карлос ни изпрати неговата закръглена, едра мумия. – споделя Мърдока . – Неговите скици и позите бяха страхотни – с голяма уста, проблясващи през процепа от бинтове очи, мънички крачета и ръце. Беше толкова изразителен, че на мига решихме да запазим този образ.”

„Тази мумия от свръх тежка категория е толкова различна от класическата представа, – казва Гранджел. – Създадохме съвършено новаторски образ, една мумия от ново поколение.”

Гранджел е автори и на много от второстепенните образи, включително вещиците, шофьорът без глава, скелетите мариачи: „Аз съм от Испания, но нося в себе си и малко мексикански тардиции, също така обожавам невероятния дизайн, визия и графичните форми на Day of the Dead, – споделя той. – Наистина исках да отдам почит към тази култура и да я уважа чрез работата си. Проучих я доколкото бе възможно и направих максимален брой картини. Усетих, че би било наистина много забавно и различно, ако тези образи намерят мястото си в продукцията.”

С вече готови персонажи, Марчело Винали започва работа върху дизайна на продукцията. „Хотелът по много специфичен начин играе централен образ в Хотел Трансилвания,” – отбелязва той.

Дизайнът на продукцията представлява огромно предизвикателство, каквото не е срещано в никоя анимация досега, макар Винали осъзнава, че повечето зрители никога няма да разберат напълно мащаба на занятието. „Това, което хората не разбират при пълнометражната анимация, е че всяко едно петънце от екрана трябва да бъде проектирано. В един игрален екшън филм например кинотворците могат да се възползват от предимството на вече съществуващата локация на снимките. Докато в анимацията всичко трябва да се проектира – до най-малката прашинка, която се рее във въздуха, – казва той. – Решава се каква дълбочина на полето е необходима, колко светлина искаме да рефлектира върху лицето на героя? И най-дребният нюанс трябва да бъде внимателно обмислен.”

Винали казва, че за него най-голямото предизвикателство и постижение в Хотел Трансилвания е дизайна на лобито на хотела. „Проектирал съм много сцени, но досега това е най-големия декор, който някога съм изработвал, с дължина 175 фута. – твърди той. – Сякаш работех върху площ с мащабите на малко село. Стените на лобито са разделени от колони, като всяка една от тях си има отличителни черти – арки, прозорци, каси на вратите, камина, дори огромен орган. Аз проектирах всичко от началото до края – първо пода, после фасадата. Най-накрая бе готов и изглеждаше сякаш е излязъл от някой игрален филм, с покритите с тежки завеси стени напомняше на къща за кукли, която можеше да огледаш от всички ъгли. Това бе чудовищен декор! (непреводима игра на думи). После, разбира се, трябваше да се облече този декор, решавахме дали има пънове в камината, колко светлина да излиза от огнището, къде да висят гоблените, и дори къде да поставим всяка една пукнатина по стените. Това бе гигантско начинание.”

Главният отговорник на аниматорите Джеймс Кросли ръководи екип от над 90 души в Sony Pictures Imageworks, които да вдъхнат живот на героите на екрана. Кросли казва, че да разбереш и да представиш визията на Тартаковски в 3D компютърна анимация е истинско изпитание, но накрая си струва цената. „Генди носи в себе си традицията на ръчно рисуваната анимация. Когато се запознахме, дълго разговаряхме за енергия, дизайна и степента на окарикатуряване, които са необходими, и как можем да ги накараме да проработят в компютърна анимация,” – спомня си той.

За да се постигне търсеният ефект, е необходимо артистите да анимират по доста по-различен начин, отколкото са свикнали да го правят. Традиционно компютърната анимация се стреми да се фокусира върху това, което е физически възможно в реалния свят, но в Хотел Трансилвания нищо не е каквото изглежда. „Трябваше да пренебрегнем ограниченията на физическите закони – искахме да е забавно и да предоставим на публиката различно усещане, – казва Кросли.- Можехме да забързваме или забавяме героя пред камера, да правим щури движения и да предизвикваме гравитацията.” – все неща, които не се вписват в рамките на традиционната компютърно генериарана анимация. „Филмът е изпълнен с преувеличения и окарикатуряване, ние обръщахме по-голямо внимание на дизайна и енергията, отколкото на спазването на логиката.“

„Когато Генди определи стила на анимацията на филма, той по същество се представяше серия от 2D рисунки, които да оживеят в 3D, – казва Мишел Мърдока. – По време на събранията на екипа, той седеше заедно със своя таблет и докато гледахме преглед на 3D анимацията, той рисуваше върху него и създаваше пози, които се превърнаха по-късно в безценни указния за аниматорите.”

Даниел Крамър от Sony Pictures Imageworks също е ключов член на екипът като отговорник по визуалните ефекти. Крамър надзирава около 300 души, които се занимават с анимацията на дрехите, прическите и различните ефекти. Представата на Тартаковски за филма изисква нов подход. „Ние правехме компютърни симулации на косите и облеклото –  софтуерът позволява на компютъра да пресъздаде в движение имитации на различни текстури по изключително реалистичен начин. Ако сложите парче плат върху едро рамо естествено е да се получи заобленост, – разяснява Крамър. – Но Генди си пада по-скоро по отсечените форми и остри линии. За него е наистина важно какъв е силуета на персонажа. Така че с налични симулатор дрехите не пасваха на представите му за външния вид на героите, понеже очертанията бяха прекалено меки. Затова се налагаше да ги поправяме на ръка, кадър по кадър. А когото някой герой се движи пред камерата със скорост от 0 до 100 за две секунди, е истинско предизвикателство дори само да успееш да задържиш дрехите към тялото му,” – смее се той.

Хотел Транасилвания е представен в 3D, и Фон Уилямс е отговорника за този процес. „Ние не искахме да се навираме 3Dто в лицето на зрителите, а по-скоро да им дадем усещането, че се намират там, насред хотела при Дракула и Мейвис.“ – заявява той.

Предизвикателството за Уилямс и екипа му е да позволи стилът на анимация на Хотел Трансилвания да работи добре в 3D. „Филмът е направен в равен, графичен стил, точно каквото Генди искаше да постигне. – казва той. – Но той беше отворен и за различни нови предложения, дори имаше някои сцени, които ни насърчи да ги увеличим в 3D, добавяйки малко върху това, което той беше направил. Докато работих с Генди, видях колко се наслаждава на всеки аспект от работата си върху филма и това ме радваше страшно много.”

Любимата сцена на Уилямс на 3D е „сцената с масите“, в която Драк и Джонатан се преследват из хотела върху летящи маси. „От една страна преследванто им е като да сърфираш или да караш скейтборд из залите на замъка, – казва той. – Тези бързи движения показват едновременно анимацията, красотата на декорите и самото 3D – мисля че всички ще се насладят максимално на тази сцена.”

Копродуцентът Лидия Ботеджони обобщава целия процес по създаването на филма: „Върху продукцията работеха над 300 артиста, като в най-натоварения момент бяхме ангажирали близо 100 аниматори. Най-голямото предизвикателство при работата с толкова многоброен екип е да се стикова работния процес и всеки да знае в даден момент върху какво трябва да се фокусира. Бе много важно да се убедим, че всеки един е наясно с представата на Генди за отделните герои и филма като цяло, за да не се получават разминавания. Той поддържаше директна връзка с голяма част от аниматорите и това спомогна за ползотворната работа и духа на сътрудничество, който цареше в този огромен тим.“

ЗАБАВНИ ФАКТИ

 

  • Адресът на хотела е Румъния, ул. Трансилвания 666. Надписа се вижда на гърба на пътеводителя, който Дракула подава на гостите.
  • Хотел Трансилвания има 1250 стаи, от които 950 са за гости.
  • Левоият показалец на крака на Франк е прикрепен наопаки – нарочноФРАНКЕНЩАЙНemem!
  • Микрофонът на партито на Мейвис е същият като в късометражния филм на Sony Pictures Animation, отличен с награда Оскар® преди 10 години, ChubbChubbs.
  • В началото на филма жената от логото на Columbia се превръща в прилеп – това е Мейвис.
  • Уейн и Уанда имат толкова много наследници, че са им загубили бройката. Уини е единственото им момиченце!
  • Циферблата на часовника на Уейн всъщност показва фазите на луната
  • Другата половина на биберона на Уини е… кокал!
  • Роднини на режисьора Генди Тартаковски са емигрирали в Мексико през 40-те години на миналия век, където чичо му започва строителен бизнес. На едни от най-високите сгради в страната има надписи „Tartakovski construction”.
  • При създаването на пуловерите на гремлините Джордж и Джина е използвана същата технология, като при създаването на пуловера на Артур от „Тайните служби на дядо Коледа“.
  • Очите на мумията са направени от 3 застъпени сфери с различен размер.
  • На сцената с партито има 1.3 милиона светулки.
  • Всички върколачета са направени като различни варианти на четири основни типажа.
  • Има няколко кадъра, в които на екрана могат да се преброят 25,000,000 стръкчета трева.

Скоро

SHARE