Джейсън Стейтъм в „КОЛИБРИ“- от страниците до екрана

Джейсън Стейтъм в „КОЛИБРИ“- от страниците до екрана

Видяна: 697 пъти
0

hummingbird-movie-poster-2

Стивън Найт, сценарист и режисьор на КОЛИБРИ е най-известен с наградените си с Оскар сценарии на Източни обещания и Мръсни хубави неща. Тези филми, заедно с КОЛИБРИ, образуват една трилогия, която изследва живота на хората в Лондон, които живеят извън обществото. Найт винаги е искал да режисира игрален филм, и написва КОЛИБРИ с намерението това да бъде режисьорският му дебют.

Ветеранът и уважаван продуцент Пол Уебстър изгражда близки работни отношения с Найт по време на Източни обещания, и е наясно с желанието му да режисира филм. Когато Найт дава на Уебстър сценария на КОЛИБРИ, Уебстър веднага го подкрепя в желанието му да го режисира, като му предлага да продуцира филма.

Както споделя Уебстър „Като писател, ти разказваш историята в главата си. Виждаш картини, които се опитваш да предадеш чрез хартията. Стив елиминира посредника за КОЛИБРИ, което означава, че има по-ясна визия. Има много критики срещу сценаристи-режисьори, като основното е, че са твърде обвързани от историята, която са написали, и не приемат неща, които могат да обогатят или променят историята. Мога да заявя, че Стив не е такъв човек. Той умее да улавя момента и да се възползва от щастливи случайности, което е много впечатляващо. Той е извънредно спокоен, което се отразява на снимачната площадка и актьорите. За мен, той притежава естествен талант.“

20520356.jpeg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

Когато започна сценария на КОЛИБРИ, Найт изследва бездомното население на Лондон. Бездомните често са невидими за хората, които водят забързания си ежедневен живот. Те често са игнорирани, а гласовете им не се чуват. По време на изследването си, Найт с изненада установява, че значителен брой от хората, живеещи на улицата, са бивши войници.

Както обяснява Найт „Ако се разровиш кои са тия хора и как са се оказали бездомни, излиза, че 10 процента са бивши войници. За мен бе невероятно как тези хора, които са дисциплинирани като войници по отношение на чистотата и подредеността, се озовават на улицата. Тогава научих, че всъщност има пряк път между уволнението от армията и озоваването на улицата. Замислих се, че тези 10 процента от бездомните, които са били войници, сигурно имат свои истории от миналото. Разрових се още, говорих с много бездомни войници, и историята започна да се оформя.“

20520357.jpeg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

КОЛИБРИ е историята как бившия войник от Специалните служби Джоуи живее сурово на улицата, но се реабилитира и си изгражда нов живот, за да изкупи миналото си. Той страда от посттравматичен стрес след всичко, в което е участвал или на което е бил свидетел по време на войната в Афганистан. Той се е обърнал към алкохола и дрогата, за да избяга от съвестта си и кошмарите, които го тормозят. В допълнение към това, заедно с другите бездомници, с които търси подслон и утеха, той е подложен на натиск от хора, които са с малко повече власт от него – хора, които крадат техните пари и дрога. Докато една нощ той не решава да отвърне на боя с бой, и не е пребит почти до смърт.

Найт описва създадения от него герой по следния начин. „Той се казва Джоуи Джоунс, понеже е обикновен човек. Той не е изключителен с някакъв свой талант. Той е обикновен англичанин от средната класа, който влиза в армията и се бие във война, както са правили мъжете хиляди години. Но когато се завръща вкъщи, той не успява да се адаптира, както се е случвало постоянно в миналото. Той се е пожертвал за своята страна. Но когато се връща, се озовава напълно изолиран.“

 

SHARE